BCC op de nieuwe locatie in Leidsenhage; straks Mall of the  Netherlands. (Foto: AP de Heus)
BCC op de nieuwe locatie in Leidsenhage; straks Mall of the Netherlands. (Foto: AP de Heus)

Mall of the Netherlands krijgt overdekte verspassage

Actueel 2.994 keer gelezen

Winkelcentrum Leidsenhage in Leidschendam gaat na de uitbreiding en verbouwing in 2019 verder als 'Mall of the Netherlands' en wordt het grootste winkelcentrum van Nederland. Niet alleen komen er een splinternieuwe Jumbo en een vestiging van restaurant Vapiano, er komt ook een nieuwe overdekte passage met uitsluitend winkels met verse producten: Fresh!

Met de verhuizing van elektronicawinkel BCC is ruimte gecreëerd voor Fresh! De verplaatsing van BCC was noodzakelijk om dit onderdeel van Mall of the Netherlands te realiseren en heeft als bijkomend voordeel dat BCC nu ook het nieuwe concept kon doorvoeren in de nieuwe winkel. Fresh! wordt gehuisvest in een nieuwe overdekte passage, waarin ook de huidige verswinkels worden opgenomen. Na de opening eind 2017 zijn er winkels te vinden op het gebied van voedsel en versproducten, die een aanvulling vormen op het huidige vers-aanbod. Bijvoorbeeld een viswinkel, traiteur of patisserie. Ook wordt het een plek voor ontspanning en vermaak. Zo zijn er uiteenlopende evenementen te bezoeken, zoals kooklessen, proeverijen en demonstraties.

BCC
BCC, voorheen gevestigd aan de Liguster, is sinds kort te bezoeken aan de Kamperfoelie. Het bestaande winkelblok is geheel verbouwd en geschikt gemaakt voor de elektronicaketen. BCC beslaat twee etages. Deze nieuwe locatie is meteen de definitieve plek. "Dit was voor ons de uitgelezen kans om ons nieuwe concept met bijpassende huisstijl ook in Leidschendam-Voorburg door te voeren", aldus Kees Vogelaar van BCC. Alleen een deel van de gevel van het nieuwe BCC-pand is nog tijdelijk; tijdens toekomstige werkzaamheden wordt deze alsnog aangepast conform de uitstraling van de nieuwe Mall of the Netherlands.

Jumbo
Ook Jumbo, onlangs verhuisd naar een tijdelijk vestiging van 2.600 m2 aan de Weigelia, krijgt een volledig nieuwe locatie (aan het einde van de Liguster) waar de supermarktketen zijn nieuwste concept toepast: Jumbo Foodmarkt. Boven op de nieuwe Jumbo komt een parkeergarage met 550 parkeerplaatsen. Uitgangspunt is gezond, vers en lekker eten voor iedereen toegankelijk maken. In Foodmarkt draait alles om beleving. Klanten kunnen er niet alleen terecht voor groot en gevarieerd assortiment, maar ook voor versbereide gerechten van koks en andere vakspecialisten. Gerechten als verse sushi, pizza uit de steenoven of kip van de rotisserie kunnen worden meegenomen of ter plekke worden opgegeten in het Foodcafé.

Vapiano
Vapiano opent begin 2019 een vestiging in het nieuw te realiseren deel van het winkelcentrum. Het restaurant krijgt een begane grond met eigen entree en een eerste etage als onderdeel van het Restaurant Plaza. Bij het Restaurant Plaza komt ook de entree van bioscoop Kinepolis met tien zalen. "Vapiano is internationaal bekend en in Nederland zijn er op dit moment zeven goed bezochte binnenstadslocaties.

Wibo Rademaker, directeur van Vapiano Nederland is verheugd: "Mall of the Netherlands is voor ons de perfecte plek voor een nieuwe vestiging." Een totaalbeleving staat bij Vapiano centraal. Gasten bestellen hun pasta, pizza, risotto, antipasti of salade rechtstreeks bij een van de koks die de gerechten ter plekke vers met veelal huisgemaakte ingrediënten bereidt. Ook de pastasoorten worden vers en zichtbaar voor de gast gedraaid in de zogenoemde manifattura.

Uniek
Mall of the Netherlands moet een uniek en volledig overdekt winkelcentrum worden, waar bezoekers een dag lang kunnen verblijven. Centraal staan ca. 280 winkels, een bijzondere architectuur zowel binnen als buiten, onderscheidende horecagelegenheden, een bioscoop, flagship stores met internationale retailers, een hoog serviceniveau (****) en een versmarkt. Unibail-Rodamco investeert bijna 500 miljoen euro in de realisatie van de plannen.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant