Drukke werkzaamheden in Westfield Mall of the Netherlands aan de kant van de Weigelia (foto: Ap de Heus).
Drukke werkzaamheden in Westfield Mall of the Netherlands aan de kant van de Weigelia (foto: Ap de Heus).

Veelbelovende resultaten Westfield Mall of the Netherlands

Actueel 3.427 keer gelezen

Leidschendam - Het toekomstige Westfield Mall of the Netherlands laat veelbelovende resultaten zien na de reeds geopende zuid-fase die nu al meer dan 8 miljoen bezoekers op jaarbasis trekt.

De cijfers laten zien dat het voormalige winkelcentrum Leidsenhage, dat in zijn hoogtijdagen van 1998-2004 jaarlijks ruim 9 miljoen bezoekers trok, weer groeit. Door achteruitgang en bouwwerkzaamheden daalde het aantal bezoekers daarna tot 5 miljoen, voordat Unibail-Rodamco-Westfield de transformatie startte waarmee de Mall binnenkort het grootste overdekte winkelcentrum van Nederland wordt. “Het wordt het mooiste en grootste winkelcentrum van de Benelux”, doet projectdirecteur Teun Koek daar zelfs nog een stapje bovenop. Er is in overleg met de gemeente wel gewerkt aan een betere afstelling van de stoplichten op de Noordsingel, om filevorming door winkelcentrumbezoekers zoveel mogelijk tegen te gaan.

Koek: “Ons uitgangspunt is altijd geweest om iets exceptioneels te openen, maar de huidige bezoekersaantallen overtreffen onze stoutste verwachtingen. Ik ben er daardoor nog meer van overtuigd dat we met de bouw van de Mall een nieuw tijdperk voor retail inluiden.”

Het eerste deel van Westfield Mall of the Netherlands dat al is geopend, bevat 90 winkels en eetgelegenheden die momenteel meer dan 650.000 bezoekers per maand trekken. Volgens de laatste voorzichtige voorspellingen zal het winkelcentrum in het eerste jaar na volledig geopend te zijn, ongeveer 12 tot 14 miljoen bezoekers ontvangen. De verwachting is dat de gehele Mall in het laatste kwartaal van 2020 officieel geopend zal worden. Op dat moment zal Westfield Mall of the Netherlands de thuisbasis zijn van 280 winkels, restaurants en entertainmentaanbieders en in totaal 117.000 m² beslaan.

Aan de Duindoorn is men bezig met de gevel- en interne sloop van de winkels op de rij van McDonald’s tot en met GSM Walhalla. Deze sloopwerkzaamheden duren tot begin maart. De eerstvolgende grote winkel die opengaat is volgens planning de boek- en kantoorhandel Paagman in juni. In totaal zijn tussen de 750 en 1.000 bouwvakkers aan het werk in het winkelcentrum. In de bioscoop aan de Eglantier zijn roltrappen geplaatst en kan huurder Kinepolis starten met de afbouw. Er wordt hard gewerkt aan de verschillende parkeerlocaties.

Retailers die al bijdragen aan het huidige succes zijn onder andere Amac, kaascadeauwinkel Henri Willig en de onlangs geopende flagshipstore van Hunkemöller. Er zijn ook weer nieuwe retailers aangetrokken. De eerste Nederlandse winkel van parfummerk Arabian Oud; schoenenmerk Wolkyshop; het nieuwste winkelconcept van Cotton Club; cadeauwinkel KKEC; en Lucardi, de grootste juweliersketen in Nederland, komen naar the Mall. Daarnaast opent ook herenkledingmerk New Zealand Auckland een winkel, State of Art opent hun grootste inspiration store en zal local hero Van Koningsbruggen een winkel openen met sieraden en horloges.

De nieuwste aanwinsten voegen zich bij een indrukwekkende lijst van lokale en internationale merken. WestfieldMall of the Netherlands wordt daarmee de eerste volledig geïntegreerde lifestylebestemming met de beste conceptstores, hypermoderne vrijetijdsactiviteiten, horeca en meeslepende evenementen. Het centrum omvat ook een Kinepolis-bioscoop met meer dan 10 schermen en 1800 zitplaatsen, de VR-ervaring The Void en O'Learys, een sportcafé/evenementencentrum van 3300 m².

Nieuw ondertekende retailers zijn o.a.: Arabian Oud, Cotton Club. KKEC, Lucardi, State of Art, New Zealand Auckland en Van Koningsbruggen. Grote internationale merken die naar de Mall komen zijn o.a. Hugo Boss, Scotch & Soda, Timberland, Calzedonia, Intimissimi, Asics en Clarks. Zara, Bershka, Pull & Bear en Stradivarius. Hunkemöller en Amercia Today zijn al open. Uitgesproken Nederlandse merken als Distrikt, Hutspot, Ace & Tate, 10Days, The Sting, Costes, Anna van Toor, Nelson Premium en Boekhandel Paagman tekenden al eerder.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant