Kinderen onthullen de totaalopbrengst van de Grote Clubactie 2020 in Sportpark Drunen (foto: Merel van Dooren).
Kinderen onthullen de totaalopbrengst van de Grote Clubactie 2020 in Sportpark Drunen (foto: Merel van Dooren). MEREL V DOOREN

Clubs uit Leidschendam-Voorburg halen 46.017 euro op met Grote Clubactie

Actueel 439 keer gelezen

In Leidschendam-Voorburg lukte het verenigingen om in totaal € 46017 op te halen tijdens de Grote Clubactie. Landelijk deden zo’n 5.300 verenigingen mee met de Grote Clubactie.

Dit jaar deden in Leidschendam-Voorburg de volgende clubs mee en zij haalden de volgende bedragen op. Hiervan gaat 80% naar de club.

Voorburg: Forum Sport €7023, Voorburgse MHC Cartouche €6714, AVGV €3429, Basketbalvereniging CobraNova €2184, Scouting Livingstone-Miriam Voorburg €1509, Muziekvereniging Kunst voor het Volk €681, Stichting Hethuis €639, Badminton Club Voorburg €486, Haags Instrumentaal Jeugdensemble €186.

Leidschendam: RKAVV €5271, Stompwijk’92 €4860, Manege Hestar €4602, SEV Voetbal €2079, Voorburgse Rugby Club €2007, Gymnova Gymnastiek €1596, Voorburgse Muziekvereniging Forum Hadriani €1245, Popkoor In Between €510, Showband ‘75 Leidschendam €366, Badminton Club Orbiton €285.

Landelijk record
Ruim 300.000 verkopers zetten zich de afgelopen maanden in om loten te verkopen tijdens de Grote Clubactie.  Landelijk deden zo’n 5.300 verenigingen mee met de Grote Clubactie. Samen haalden zij dik 9,5 miljoen euro op door meer dan 3 miljoen loten te verkopen. De deelnemende clubs verbreken hiermee alle records.

“Dit is de grootste opbrengst in de 48-jarige geschiedenis van de Nationale Grote Clubactie.” Directeur Frank Molkenboer kan zijn geluk niet op: “Ik ben supertrots dat iedereen zo zijn best heeft gedaan. Juist in deze moeilijke tijden is dit soort saamhorigheid belangrijk.” De afgelopen jaren daalde het aantal clubs dat deelnam aan de Grote Clubactie. Die trend is volgens Molkenboer nu “krachtig doorbroken”. Dit jaar doen er zelfs weer meer clubs mee dan vorig jaar. “Dit laat zien dat de loterij nog steeds springlevend is. En dat is fijn, want ook in de toekomst hebben verenigingen onze loterij keihard nodig om financieel gezond te blijven.”

Verkopers gingen dit jaar nog steeds ‘ouderwets’ langs de deuren, waarbij voldoende afstand werd bewaard. Daarnaast werden vanwege de coronacrisis krachtige nieuwe online middelen ingezet. Zo kon de verkoop volledig coronaproof doorgaan. Met succes, in totaal werden 3.173.719 loten verkocht, waarvan maar liefst 1,2 miljoen loten online. De verkopers bleken digitaal enorm creatief: QR-codes, e-mail, social media en WhatsApp werden ingezet om loten te verkopen. Duizenden video’s werden online gedeeld om familie en vrienden aan te zetten tot het kopen van een lot of anderen te enthousiasmeren. Voor het eerst gebeurde dit ook via TikTok. Kinderen deelden talloze filmpjes met de hashtag #groteclubactie.

Check uw lot(en) vanaf 10 december via de lotchecker op clubactie.nl om te kijken of er een prijs op is gevallen.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant