Virtual Reality in Mall of the Netherlands | HetKrantje-Online.nl
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=5226556&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=hetkrantje-online.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=226,227" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
Logo hetkrantje-online.nl
In The Mall of the Netherlands wordt een permanente state-of-the-art VR-installatie geplaatst (foto: pr).
In The Mall of the Netherlands wordt een permanente state-of-the-art VR-installatie geplaatst (foto: pr).

Virtual Reality in Mall of the Netherlands

  •   552 keer gelezen   Actueel

Leidschendam - Helemaal passend bij een winkelcentrum van de 21e eeuw heeft Unibail-Rodamco-Westfield (URW) een overeenkomst getekend met VR-start up The VOID. Dankzij deze deal kan Westfield Mall of the Netherlands als één van de eerste malls in Europa het publiek een sensationele VR-belevenis gaan bieden.

The VOID is een in Utah gevestigde start up die experimenteert met het vertalen van klassieke entertainmentvormen - waarvoor ze samenwerken met de entertainmentstudio's van bijvoorbeeld Disney en Sony - in een spectaculaire VR-beleving op locatie. The VOID maakte vorig jaar in Westfield Londen indruk met het pop-up VR-spektakel Star Wars™: Secrets of the Empire.

Unibail-Rodamco-Westfield gaat - na uitgebreide tests met pop ups in New York, San Francisco, Los Angeles en San Diego - in 25 malls wereldwijd een permanente state-of-the-art VR-installatie plaatsen: in de VS, Parijs, Londen, Stockholm... én Westfield Mall of the Netherlands in de Haagse regio. De planning is dat alle 25 VR-installaties in 2022 up & running zullen zijn.

Bart van Twillert, Country Manager Nederland URW, is verheugd dat de VR-plannen realiteit zijn geworden. "Ik vind het fantastisch dat de virtual reality experience van The VOID naar ons project in Nederland komt. Met The VOID speelt URW in op de verschuiving in de huurdersmix van shopping malls, waarbij steeds meer leisure- en diningconcepten worden aangetrokken om van shoppen een totaalbeleving te maken. Daarnaast zien we interesse uit andere sectoren, zoals automotive, wonen/interieur en health & beauty. Door veranderend consumentengedrag zoeken zij nieuwe locaties om hun klanten te bedienen, en huren steeds vaker een unit in destinations zoals Westfield Mall of the Netherlands."

"De consument van nu wil naast het kunnen shoppen bij de beste winkels, ook worden vermaakt met memorabele ervaringen die alle zintuigen prikkelen. De 10 zalen tellende Kinepolis bioscoop en leisure-dining concept O'Learys in dit Westfield project zijn hiervan goede voorbeelden. Door de toevoeging van The VOID VR-beleving worden we nog aantrekkelijker als uitje voor consumenten. Westfield Mall of the Netherlands wordt daarmee voor retailers een onmisbaar onderdeel van hun omnichannel strategie. De samenwerking met The VOID is een goed voorbeeld van hoe Unibail-Rodamco-Westfield kijkt naar manieren waarop we mooie ervaringen kunnen creëren voor onze bezoekers: op een locatie waar mensen samenkomen om te winkelen, te dineren, te genieten en om vermaakt te worden."

Bij Westfield Mall of the Netherlands staat alles in het teken van een optimale en comfortabele bezoekersbeleving. Met gratis diensten als goede Wi-Fi, oplaadpunten voor telefoons en laptops, een personal shopper-service, toiletten, kinderspeelruimtes, 4.000 parkeerplaatsen en stallingen voor 1.500 fietsen.


<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=5226556&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=hetkrantje-online.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=226,227" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
Meer berichten
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=9768107&size=160x600&promo_sizes=120x600&cb=[CACHEBUSTER]&promo_alignment=center&referrer=hetkrantje-online.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=226,227" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=5226558&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=hetkrantje-online.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=226,227" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>