De werkzaamheden aan de nieuwe Mall of the Netherlands zijn nog in volle gang (foto: Ap de Heus).
De werkzaamheden aan de nieuwe Mall of the Netherlands zijn nog in volle gang (foto: Ap de Heus).

Opening nieuw Leidsenhage pas in maart 2021

Actueel 4.730 keer gelezen

Leidschendam - De geplande Grand Opening van het nieuwe Leidsenhage 'Westfield Mall of the Netherlands' in oktober 2020 komt door de coronacrisis voor veel (toekomstige) huurders te vroeg en wordt uitgesteld tot maart 2021.

Teun Koek, Project Director Westfield Mall of the Netherlands: "De uitzonderlijke pandemie die de wereld de afgelopen maanden heeft getroffen en de vele gevolgen hiervan (zoals de lockdown en het implementeren van de anderhalve meter regel) hebben ertoe geleid dat we het openingsevenement hebben uitgesteld tot het eerste kwartaal van 2021. We zijn verheugd over hoe goed de voltooide delen van Westfield Mall of the Netherlands tot nu toe zijn ontvangen en we kijken ernaar uit om de komende maanden meer delen te openen en spannende evenementen te organiseren in het centrum!”

Onlangs werd wel bekendgemaakt dat de wereldmerken Levi's, Rituals, Swiss Sense en Haribo een contract hebben getekend. Deze merken voegen zich bij de indrukwekkende lijst van retailers die ook in 2020 toetraden tot het aanbod van de Mall: o.a. American Book Center, Modern Nails, Purdey en Swiss Sense. Positief is dat genoemde merken ondanks de wereldwijde pandemie in het eerste halfjaar van 2020 tekenden. Dit kan worden gezien als een veelbelovend signaal voor de komende maanden. Er zijn inmiddels meer dan 95 retailers actief in het winkelcentrum.

Unibail-Rodamco-Westfield investeert meer dan €600 miljoen om het verouderde winkelcentrum Leidsenhage om te toveren tot een internationaal icoon voor retail. Met een vloeroppervlakte van 117.000 m² zal de Westfield Mall of the Netherlands voorbeeldwinkels van toonaangevende merken, winkels van lokale ondernemers en een variatie aan hippe cafés en restaurants aanbieden. 

Het centrum zal ook plaats bieden aan een bioscoop met 10 zalen, food market FRESH! en een speciaal boetiekgedeelte. 

Het hypermoderne en volledig overdekte gebouw is een bijzondere combinatie van staal, glas en duurzame technologie ontworpen door MVSA Architects in samenwerking met de gemeente Leidschendam-Voorburg.

Volg de renovatie van Leidsenhage op: leidsenhagevernieuwt.nl en mallofthenetherlands.com.

In de gemeente zijn al borden aangebracht die de weg wijzen naar het nieuwe winkelcentrum (foto: Ap de Heus).
Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant