Veel ondernemers woedend op politiek

Actueel 459 keer gelezen

Voorburg- Een groot aantal ondernemers verzet zich tegen de sluiting van het servicepunt in het Oude Centrum. Eerder kwamen al berichten naar buiten dat de horeca-ondernemers Wim van Leeuwen en Bettina Wouters en Carla Verhagen van De Waag daar fel tegen waren. Inmiddels is daar een groot aantal ondernemers uit de gemeente bij gekomen.

door Bart Bakker

Hoewel wethouder Heleen Mijdam eerder op onze site aangaf dat het College niets anders doet dan het besluit van de gemeenteraad uitvoeren, zijn de Voorburgse ondernemers woedend op Mijdam en de gemeenteraad. "De Voorburgse politiek is dan ook niet meer serieus te nemen", is de meest horende uitspraak in het Oude Centrum. Opvallend is dat daar nu ook ondernemers van buiten het Oude Centrum zich bij aansluiten.

Hieronder een verzamelde reacties van de ondernemers:

Nell Monasso (Forum Art): 'Servicepunt moet behouden blijven! Ook op de Parkweg profiteren wij van de bedrijvigheid van het Servicecentrum. We spreken in onze winkel vaak klanten die onderweg zijn naar het Servicecentrum en hun auto hier hebben geparkeerd of op de Parkweg uit de bus stappen en naar Herenstraat gaan. Het Servicepunt heeft een belangrijke functie én genereert passanten voor ons als winkeliers'.

Beriozka Mode: 'Wij steunen dit initiatief van harte'.

Undine Eckardt (Undine Lederwaren): 'Meneer De Heus, dank voor dit initiatief! Inderdaad, het komt het oude centrum niet ten goede wanneer ook het servicepunt verhuist, weg uit het centrum. Niet alleen voor ons als winkeliers en omwonenden, maar ook voor de inwoners van Voorburg, is het weer een belangrijke functie in het oude centrum die ons ontnomen wordt'.

Humphrey Brugman (Atelier/Kunstschilderbenodigdheden): 'Fijn om te lezen dat de kleine middenstanders zich laten horen en dat ze ook een bestaansrecht verdienen. De empathie is tegenwoordig ver te zoeken. Ik ondersteun en waardeer zeer deze actie'.

Annemarie van der Wolk (Annemarie Mode): 'De leefbaarheid van het oude centrum gaat direct samen met de service aan de inwoners van oud Voorburg. De actie van Gemeentebelangen afgelopen zaterdag op het plein bij de kerk was wat dat betreft ook uitstekend'.

Sjoeke van Gestel: 'Een servicepunt voor de burgers, en met name voor de oudere generatie, is zeer belangrijk. Daarnaast blijft het karakteristieke van Voorburg Centrum bewaard en wordt dan niet opgeslokt in Leidschendam door de bezuinigingen'.

Rachel Busch (Gaaff Interieur): 'De Herenstraat wordt doordeweeks al minimaal bezocht. Voor iedere ondernemer hier is het ontzettend moeilijk om alleen al te bestaan in deze tijden van economische crisis. Als de gemeente wil dat de Herenstraat bestaansrecht heeft, dan ondersteunen zij ons door te blijven!

Marijon Schipper (Kersbergen Schoenen): 'Wij vinden het een vreselijk plan om het Servicepunt te laten verdwijnen. Als schoenenwinkel aan het einde van de Herenstraat zorgt dit Servicepunt voor belangrijke passanten. Zeker na alle ellende van de verbouwing aan de Parkweg, met veel omzetverlies, hebben wij deze bezoekers nodig. Juist een Servicepunt kan er aan bijdragen dat de mensen hun weg naar het mooie Historische Centrum blijven vinden'.

Lisette Krul (Kunstuitleen): 'Beste gemeente, wij stellen het op prijs als het servicecentrum zou kunnen blijven bestaan. Of als het toch weg moet, er een ander belangrijk punt gevestigd wordt dat bezoekers trekt! Het historische oude centrum van Voorburg mag toch niet verdwijnen ten koste van bezuinigingen?!

Anke Martens-Bronk (Anjoelle): 'Wij ondersteunen jouw initiatieven en staan daar voor meer dan 100% achter'.

Brian le Griep (Slijterij Voorburg): 'Het is een schande dat weer iets naar Leidschendam gaat. Als het zo doorgaat kan je het beter gelijk gemeente Leidschendam noemen. Oudere mensen hebben daar toch niet jaren voor gewerkt om nu iets te halen aan het einde van de stad. Sterkte en zet 'm op'.

D. Hessing (Onderhoudsbedrijf): 'Ook wij stemmen tegen de sluiting van het stadhuis in Voorburg'.

Danjo Broodman-Benedick (Wijnheeren/Caviste): 'Als ondernemer vind ik het een zeer slecht plan om het servicecentrum te sluiten en maak hierbij mijn protest kenbaar. Een servicepunt moet gewoon makkelijk en toegankelijk zijn voor iedere burger en/of ondernemer. Als ik als burger naar Leidschendam bij de Raadhuislaan zou moeten weet ik niet op welke tijden ik dat zou moeten doen vanwege mijn vervoersmogelijkheden. Neem nou de bejaarde mensen.hoe moeten die zover gaan reizen met een rollator! KORTOM hou het servicepunt open!'

Inge Roos (In de Wolken): 'Het servicecentrum heeft een belangrijke functie en wij vinden het geen goede zaak als dit centrum verdwijnt!'.

Hans Tammes (Assurantien): 'Het servicepunt mag niet verhuizen naar Leidschendam maar gewoon - zoals het hoort - in Voorburg blijven'.

Paul van der Woerd (Terts): 'Ik heb grote bezwaren tegen verplaatsing van het servicepunt naar Leidschendam. De gemeente mag zich niet 'uit kostenoverwegingen' onbereikbaar maken. De sociale kosten zijn veel groter dan de (waarschijnlijk sowieso marginale) financiële winst'.

Johan Dorsteen (Piccolino): 'Het opheffen van het servicepunt vind ik een slechte wijziging voor de middenstand in deze prachtige winkelstraat. Hierdoor zal zeker het aantal passanten in de Herenstraat afnemen met negatieve gevolgen voor de omzet van de aanwezige middenstand. Ik stel voor een servicepunt in een of andere vorm in de Herenstraat te handhaven'.

Donald Onderwater (Luxzon): 'Roerend mee eens dat het geen goede zaak is dat het servicepunt verdwijnt. Men doet maar en schaft maar af zonder goed over de consequenties na te denken! Zorg voor een wellicht kleiner servicepunt in de Herenstraat'.

Irene en Jan Medendorp (Somerset Lifestyle): 'Als ondernemers in de Herenstraat vinden we het belangrijk dat het Servicecentrum blijft. Niet alleen is het voor de vele Voorburgers een belangrijke en goed bereikbare plek om hun gemeentelijke zaken te kunnen regelen, maar ook voor de ondernemers in en rond de Herenstraat is de aanloop van vele Voorburgers van groot economisch belang. Bovendien gaat er een positieve uitstraling uit van de bedrijvigheid in en rond het huidige Servicecentrum. De Herenstraat is met zijn bijzondere omgeving op cultureel, culinair gebied en de bijzondere winkels van grote waarde, waar mensen nog kunnen rekenen op persoonlijke

benadering en een hoge mate van service. De Herenstraat moet een unieke plek blijven waar mensen graag komen en zich veilig weten'.

Alle medewerkers van Restaurant De Lof Der Zotheid: 'Wij protesteren tegen de sluiting van het servicecentrum in Voorburg, wij vinden het van de zotte!

(Met dank aan Ap de Heus voor het maken van de inventarisatieronde langs de ondernemers).

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant