‘Uniek beloningssysteem'

Ondernemer in Beeld 243 keer gelezen

Leidschenveen - Bij het detacheringsbedrijf Added Vision in Leidschenveen, waar de Voorburgse Mariella Lodders de leiding heeft, is het hectisch. Maar de ervaren ondernemersvrouw blijft er echter rustig onder en met een dienstverlenende glimlach wordt iedereen rustig te woord gestaan.

Door Bart Bakker

Added Vision begeeft zich inmiddels al meer dan tien jaar in de ICT-sector. De drukte is opmerkelijk, omdat dit juist een branche is die de schommelingen van de huidige economische crisis enorm merkt. De kracht van Added Vision is niet alleen haar specialisme, kennis van de markt en haar sterke maatschappelijke betrokkenheid, maar schuilt met name ook in een uniek beloningssysteem voor haar personeel.

“Naar onze werknemers toe hanteren we een beloningssysteem waardoor de salarissen boven het landelijk gemiddelde liggen in vergelijkbare ICT functies bij andere ondernemingen”, aldus Mariella Lodders. “Dit betekent dat een hoog percentage van het uurtarief bij het uitvoeren van een opdracht direct wordt besteed aan de medewerker. Dit is een gevolg van het feit dat de medewerker meer risico loopt wanneer er geen werk is en dan terugvalt naar een lager basis inkomen. Door deze werkwijze vergroot je de betrokkenheid van mensen om te blijven investeren in eigen kennis en netwerk”.

Veel freelancers hebben vaak ook de behoefte ergens bij te willen horen. “We spelen daar op in”, aldus de Voorburgse. “Bij ons zijn ze onderdeel van een groep enthousiaste mensen die hun vak verstaan. Er is dan ook alle gelegenheid om te klankborden en opleidingen te volgen. Tevens heerst er een open sfeer, want zowel de organisatie als werkwijze is transparant. Ook is er een backoffice waar alles voor hen wordt geregeld. We zien dat deze manier van werken stimuleert en vertrouwen wekt. Onze website www.addedvision.nl straalt dit dan ook uit.”

Opgewekte indruk

Een aantal medewerkers die aan het einde van de dag langskomen, maken inderdaad een bijzonder opgewekte indruk. Hetzelfde geldt voor een managementpartner van Mariella Lodders. “Het geeft voldoening dat onze aanpak zijn vruchten afwerpt,” lacht ze op het moment dat haar collega spontaan gitaar begint spelen. “Maar het blijft voorlopig een spannende tijd. Door de recessie, waarbij vooral de IT-budgetten onder druk stonden, heeft er in de branche een enorme omzetdaling plaatsgevonden. Dit kwam door de verlaging van de tarieven. Toch merk je dat onze opdrachtgevers de vakkennis en de betrouwbaarheid van onze medewerkers bijzonder op prijs stellen. De jarenlange kennis en ervaring binnen specifieke markten, zoals bijvoorbeeld de financiële markt en overheid, is voor ons een speerpunt geworden. Daarbij hanteren we marktconforme tarieven, waardoor onze medewerkers zelden een lange periode zonder opdracht zitten. Dat is in deze tijd toch bijzonder”.

Loyaliteit

Mariella Lodders, die al meer dan veertig jaar werkzaam is in de ICT branche, benadrukt dat betrokkenheid leidt tot loyaliteit. “Om te overleven en succesvol voort te blijven bestaan moeten bedrijven anticiperen op de steeds veranderde markt,’’ zegt de ervaren zakenvrouw. “Mensen staan centraal in het succesvol bij elkaar brengen van twee partijen. Een opdrachtgever is tenslotte alleen geholpen met een snelle en deskundige inzet van specialisten. Dan kun je denken aan het traject van projectbegeleiding tot en met netwerkbeheer, van apllicatie tot en met systeemsysteem en van productondersteuning tot en met eerste- en tweedelijnsondersteuning en de beveiliging”.

Concurrentie

Mariella Lodders: “Toch ervaren we als dat de concurrentiedruk groter wordt. De flexibiliteit in de arbeidsmarkt zal toenemen. Deze ontwikkeling zal zich op alle fronten voortzetten, waarbij in onze kenniseconomie het belang van kennis, in combinatie met het menselijk aspect, toeneemt. Het aangaan van strategische samenwerkingsverbanden moeten meer inhouden dan alleen met elkaar samenwerken.

Om deze reden zijn we onlangs een samenwerkingsverband aangegaan met Matchzen, een organisatie die zich met name richt op detachering binnen het MKB. Door middel van deze samenwerking, die inmiddels al geresulteerd heeft in een aantal opdrachten, is het gezamenlijk netwerk uitgebreid, hebben we een breder aanbod aan specialisme in de markt en direct toegang tot een nieuwe doelgroep. Added Vision, gaat in het voorjaar overigens de Voorburgse tennisjeugd van VLTC Sobri sponsoren. “Voor ons is dit een bewuste keuze, want het is belangrijk dat kinderen kunnen sporten,’’ zegt ze. “We hebben daarom gekozen voor het steunen van de plaatselijke sportclubs”, zegt Mariella Lodders. “In deze tijd hebben ouders het niet altijd makkelijk en kinderen kunnen daar de dupe van worden”.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant