‘Gemotiveerde ICT studenten lossen computerproblemen op’

Ondernemer in Beeld 141 keer gelezen

Voorburg - Verschillende studenten van de Haagse Hogeschool en de TU Delft helpen momenteel Leidschendam - Voorburg, Leidschenveen en Ypenburg bewoners met onder andere hun computerproblemen. Dit gebeurt telefonisch of door een bezoek aan huis maar ook op het bedrijf of de winkel. Het gaat hier om hoogopgeleide studenten die zich hebben aangesloten bij het bedrijf ICT Hulp aan Huis van initiatiefnemer Oscar Sick, die bezig is om een bijzonder concept in de markt te zetten en verder uit te bouwen.

Door Bart Bakker

“ICT Hulp aan Huis biedt gemotiveerde studenten de kans om hun kennis in praktijk te brengen”, vertelt Oscar Sick. “Daardoor helpen de studenten onder andere senioren, ondernemers en gezinsmanagers een handje verder in de huidige digitale wereld. Daarnaast is het voor hen een kans om ervaring op te doen op de arbeidsmarkt. Onze maatschappelijke betrokkenheid is hierbij is groot. Want naast de enorme behoefte merkt je hoe dankbaar is het om mensen met computerproblemen de helpende hand te bieden”.

Makkelijke manier

Tientallen bewoners zijn inmiddels al uit de brand geholpen door de studenten van de Haagse Hogeschool. “Het prettige hieraan is dat de buurtbewoners thuis op een makkelijke manier uitleg krijgen over hun computer”, vertelt Oscar Sick, die hierbij ook verwijst naar de ervaringen van HBO student Communicatie & Multimedia Design, Jannes Hoekstra: “Ik vind het erg leuk dat ik mensen help bij problemen waar zij normaal niet uit zouden komen”, zegt Jannes. “De tevreden gezichten, wanneer een probleem is opgelost, geven mij een voldaan gevoel. Voor mij is deze bijbaan een prima manier om werkervaring op te doen.“

Betrokken

ICT Hulp aan Huis is een maatschappelijke betrokken organisatie. “Jong en oud werken samen in hun eigen buurt”, aldus Oscar Sick. “Hiermee geeft ICT Hulp aan Huis talenten een kans. Naast het geven van computerhulp helpen de goed opgeleide medewerkers ook op een persoonlijke manier bij het instellen van bijvoorbeeld een digitale televisie, mobiele telefoon of printer. Onze adviezen en werkzaamheden vinden plaats tot aan de schroevendraaier. We maken de apparatuur dus niet open. Voor alles wat daarvoor kan plaatsvinden, is men bij ons aan het goede adres”. Tevens geeft ICT Hulp aan Huis graag advies over het recyclen van oude apparatuur en werkt daarbij samen met de lokale kringloopwinkels. “Ook hier hechten we veel waarde aan”, aldus Oscar Sick.”Het is belangrijk dat iedereen op deze wijze zo zijn steentje bijdraagt. Deze adviezen worden door de mensen dan ook bijzonder op prijsgesteld”.

Organisatie

Oscar Sick heeft inmiddels een goede organisatie neergezet. “Om gebruik te kunnen maken van de dienstverlening van ICT Hulp aan Huis, wordt men bij een eerste afspraak lid van ICT Hulp aan Huis”, vertelt hij. “Uiteraard kan men ook lid worden zonder een afspraak. Met het lidmaatschap ontvangt iedereen regelmatig onze nieuwsbrief en kunnen de leden gebruik maken van onze service tegen het gereduceerde tarief bij een bezoek aan huis”.

Afspraak

Voor het maken van een afspraak met een van onze medewerkers zijn we op werkdagen van maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 9.00 en 17.00 uur. “Buiten deze tijden is het altijd mogelijk om contact met ons te zoeken door het inspreken van een bericht. We bellen dan zo spoedig als mogelijk terug en helpen de klanten meestal dezelfde dag, maar altijd binnen 24 uur”, aldus Oscar Sick. “ Onze medewerkers komen niet alleen overdag maar ook 's avonds en in het weekend thuis langs voor hetzelfde gereduceerde tarief van 12 euro per half uur en ‘voorfietsen’ of voorrijdkosten van 10 euro”.

Voor meer informatie: www.icthulpaanhuis.nl of bel naar 0900 222 777 2 (50cpm).

 

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant