Afbeelding

Zo straal je een professioneel imago uit

Algemeen 1.765 keer gelezen

Wil jij dat jouw visitekaartjes niet op die stapel met kaartjes beland na een netwerkbijeenkomst? Val dan op! Zo kan je gaan voor een opvallende opdruk of pakkende slogan, echter werkt een out-of-the-box-oplossing beter. Zeker als je je verhaal echt goed wil verkopen. En hoe goed je verkooppraatje ook gaat, niet iedereen kan alles onthouden en je wilt niet je hele verhaal op een visitekaartje proppen. Flyers kunnen dan uitkomst bieden, maar het grotere broertje is de ware redden in nood: professionele brochures.

Met een goed vormgegeven brochure ondersteun je je verkoopgesprekken. Het laat zien dat je een serieuze partij bent die veel te bieden heeft. Zet in de brochure niet alleen informatie over het bedrijf, maar ook de werknemers, het pand en – niet geheel onbelangrijk – een zorgvuldig uitgekozen portfolio. Zo bied je jouw klanten alle informatie die ze nodig hebben, zonder dat ze eerst de drempel over moeten om contact op te nemen.

Natuurlijk kun je voor alle informatie je klanten verwijzen naar de website, maar dat is een extra stap. Een brochure lees je eerder even door op de terugweg van die beurs of presentatie, dan dat je dat bedrijf gaat googelen. Bijkomend voordeel: ze lezen eerst alles over jouw bedrijf, zonder al die afleiding op internet. Van binnenkomende mailtjes tot Facebook-vriendverzoeken en, misschien wel het grootste gevaar, jouw concurrenten. Zo creëer je met een brochure een extra contactmoment, zonder dat je hoeft te vechten voor de aandacht.

Brochures zijn dus een ideaal middel om in te zetten, maar wat maakt een brochure eigenlijk goed? Ook hier geldt dat de eerste indruk bepalend is. Besteed veel aandacht aan de cover met een aantrekkelijke afbeelding en een heldere boodschap. En vergeet niet de feeling die je krijgt als je de brochure voor het eerst in handen krijgt: hoe voelt het papier en is het kwalitatief goed gedrukt? Dit kan zomaar de doorslag geven. Zet daarom je professionele imago niet op het spel en druk brochures bij Drukland.be. Vergeet ook niet een call-to-action in jouw bedrijfsbrochure te zetten. Bijvoorbeeld een aanbieding, eventueel in de vorm van een kortingscoupon of cadeaukaart. Gegarandeerd succes!

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant