Afbeelding
COLUMN

ZIGGO

Column 579 keer gelezen

Mijn toekomst is korter dan mijn verleden. Triest? Niet! Prima leven. Weet, dat je geluk moet hebben. Waardeer ik oprecht. Toch wolkjes voor de zon.

Lichaam functioneert nog. Wat stijver. Medisch dossier? Pilletje diabetes 2 en bloeddruk tablet. Anno nu blijk ik met 72 jaar wel belijdend lid van een risicogroep. Door rondspokend corona. Oké, adem gewoon verder. Tot Ziggo zich meldde, die van tv en zo.

Ben van nature geen Formule 1 fan. Wel enigszins bevangen door Max virus. Leuk. Niet dat ik kinderlijk in mijn modale Kiaatje spring en me coureur voel. Ben geen 18. Kom op, zég! Wil wel kijken.

Gaat niet. Moet streamingsdienst “Via play” bestellen. Nieuwe cententrekker op de markt. Nauwelijks andere keus. Kan abonnement nemen en dan via Ziggo kijken. Niet, dus. Moet eerst een nieuwe Media Box bestellen. Media Box Next!

Heb alles van Ziggo. Drie-in-één pakket. Al jaren naar tevredenheid. Bestel meteen die Media Box Next. Gaat soepel en week later gaat de bel. 
Pakketje Ziggo. Had me goed voorbereid op de installatie via allerhande You Tube filmpjes voor hele -en halve techno debielen.

Zo begint de man via You Tube ongeveer met het onvergetelijke: “Hier heb ik de doos. Die moet u open maken en de spullen er uit halen!” Dat hij dit zei vond ik heel fijn. Was van plan gewoon de draden uit de muur zo in de kartonnen doos van Ziggo te proppen. (…)

Maar goed, hij bedoelt het goed. Heb al die filmpjes met uitleg goed bekeken. En daar was die doos. Lang verhaal kort. Kreeg apparaat niet aan de praat. Bellen met Ziggo. Ging snel en er meldde zich een vriendelijke jongeman: “Wat kan ik voor u betekenen?”

Ter verifiëring vroeg hij nog naar mijn geboortedatum. Ik antwoordde: “12-12-1949”. Dát moet het moment geweest zijn, dat hij iets dacht van: “O jee, een bejaarde beller met het technisch vermogen van een aangespoelde potvis!”  Hij bleef vriendelijk. En bovenal geduldig.

Zo zei hij met engelengeduld: “Staat u naast de Media Box?” Ik bevestigde het. Hij: “Op de achterkant zit een aan -en uitknop. Rechts, ziet u?” Ik keek en zag niks. Dat meldde ik ook. Hij: “Dat kan niet. Er is altíjd een aan -en uitknop”. Niet, dus. Die knop zit er niet. Klaar!

Hij bleef getraind kalm en dacht waarschijnlijk, dat hij te maken had met een jong bejaarde, die behoorlijk op weg was om een tikkie seniel te worden. 
Hij: “Dit heb ik nou nog nooit gehoord. Een apparaat zonder die knop”. Ik bevestigde het nogmaals. Géén aan -en uitknop! Stilte. Hij gaf het op en stuurt deze woensdag een monteur met nieuw apparaat.

“Kan ik nog iets betekenen?”, vroeg hij onveranderd vriendelijk. Vermoedde dat hij stiekem dacht aan het verschaffen van een bejaarde kwijldoekje met Ziggo logo. Bedankte hem en gokte dat ik wist wat hij dacht!

“Géén aan -en uitknop?

Die vent is zelf naar de knoppen!”

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant