Logo hetkrantje-online.nl
Door: Ronald Lamping.
Door: Ronald Lamping.
COLUMN

TIJD- EN LIJDRIT

  •   keer gelezen   Column

Blijft bonje bij ons! Het zeurt. Wel onvergelijkbaar met 'The battle of haircuts' tussen twee markantste kapsels op onze aardkloot. Mot tussen Kuifje uit Witte Huis en die opgeschoren oliebol uit Korea. Hopelijk blijven ze knokken. Het doorbreken van de geluidsbarrière door journaallezers uit Korea is namelijk onovertroffen komisch. Weinig COPD.

Schreef eerder over tweetrel tussen onze lokale politici, die elkaar infantiel beschuldigen van alles en nog wat. Geëmmer blijft. Beetje foeteren, beetje aangifte doen en niet zo`n klein beetje het laatste restje politieke fut uit lokale kiezers persen. Giftig, of ze ladingen Fipronil eitjes vraten. Dorpsrel, niveau Swiebertje versus Bromsnor. Alleen nu geen Saartje, die het koppig duo met een 'koekjen' weer hun smoel laat houden. Dit blijft etteren tot aan de stank, waaraan we een open riool herkennen. Waar blijft de regie? Deplorabele politieke reclame voor Voorburg. Jammer dus voor Voorburg. Alleen Voorburg? Ja, hoezo? Leidschendam, zegt u? Oh, bestaat dat nog en waar ligt dat dan precies? Zomaar wat vraagjes, die opkomen.

Daarom moeten we het eens hebben over dé tijdrit. Leuk evenement. Regen was overmacht. Dat is Holland. Er gaan geluiden, dat kosten (naar schatting €290.000) onevenredig hoog waren. Talrijke burgers vonden dat bedenkelijk. Deel die mening niet. Je mag onze gemeente best eens promoten. Maar dan moet je dit wél doeltreffend doen. Op strepen staan, eisen stellen en niet alleen slikken. Alles accepteren, omdat je in je broek piest van geluk, dat je een tijdrit binnenhaalde. Zo predikten verantwoordelijke lokalen, dat "dit een goede promotie was voor Leidschendam-Voorburg". Daarbij, 'een positief effect'! Nou, noem mij er dan eens één? Op een uitzondering na ging het uitsluitend over Voorburg. Voorburg voor, Voorburg na. Natuurlijk zagen we (helaas verregende) tv-beelden uit Leidschendam. Nadruk lag 100% op Voorburg. Prominent uren live tv met uitsluitend voluit de naam 'Voorburg'. Dat hadden onze bibberende pr-mensen efficiënter mogen uitbuiten.

Kranten spreken vrijwel alleen over die tijdrit in Voorburg. Parlementair journalist Wester mag ongegeneerd gratis reclame maken voor zijn kroegje in….Voorburg. Hij mag even oprijden (in Voorburg) met Dumoulin en is uitgelaten als een peuter op schoot bij de Sint. Buma is er. Buma uit….Voorburg. Ene tv-maker Jeroen Smits (?) is er, uit….Voorburg. Allemaal in Buma`s team uit ……….juist! Voor Leidschendam bleek het een lijd-rit.

Verzin ik het? Nee, pik het gewoon uit landelijke kranten. Oké, bij burgemeester Klaas Tigelaar wordt wel gerept over Leidschendam-Voorburg. Maar ja, dan heeft Klaas het ook weer uitsluitend over Christiaan Huygens, die woonde in……Voorburg. Nee, van een goed breed pr-promotieverhaal hebben ze hier geen kaas gegeten.

Opgeknapt Damcentrum met bekoorlijke terrassen aan de Vliet, markant sluiscomplex, riante aanmeermogelijkheden. Stilte! Toekomstig grootste winkelcentrum van Nederland, stilte. Telegraaf heeft het slechts over de tijdrit in Voorburg, woonplaats van Buma. Zo krijg je je geld echt niet terug via de aan ons hijgerig geprofeteerde stroom toeristen. Eenzijdige nalatige pr. Het plensde. Leidschendam ging sowieso nat. Uiteindelijke rendement en lot voor Leidschendammers?

Van de regen in de drup!

Meer berichten