Saskia  volgde alle opleidingen die nodig waren om Professional Organizer te worden, voor bedrijven én particulieren (foto: pr).
Saskia volgde alle opleidingen die nodig waren om Professional Organizer te worden, voor bedrijven én particulieren (foto: pr).
Saskia Albarda, Sas Organizing

“Samen aan de slag, voor rust en ruimte in huis en hoofd”

Ondernemer in Beeld 737 keer gelezen

Leidschendam-Voorburg - Thuis werken is het nieuwe normaal geworden. Bedrijven die er eerder niet aan wilden omdat ze bang waren de controle te verliezen, moesten overstag. Medewerkers moesten massaal hun thuiswerkplek in orde brengen. Maar hoe zorg je dat je, ondanks alle afleiding en extra taken toch je werk gedaan krijgt? En dat je aan het eind van de dag met een goed gevoel je computer afsluit? Prettig thuis werken én prettig thuis zijn, hoe doe je dat? Saskia Albarda van Sas Organizing gaat graag samen aan de slag.

Saskia is van huis uit psychologe. Voordat zij Sas Organizing startte heeft ze 10 jaar als strategisch adviseur gewerkt, bij verschillende organisaties. Ze zag hierdoor alle denkbare organisatorische strubbelingen tussen mens en werk van dichtbij. “Jaren geleden las ik al van alles over het vak van Professional Organizer. Strategisch adviseur zijn is heel boeiend en het ging me goed af. Maar toen ik mij eind 2019 afvroeg of ik dit voor altijd wilde blijven doen, besloot ik het roer om te gooien.”

Saskia zegde haar baan op en volgde alle opleidingen die nodig waren om Professional Organizer te worden, voor bedrijven én particulieren. Het lidmaatschap van de Nederlandse Beroepsvereniging voor Professional Organizers (NBPO) hoorde daar natuurlijk ook bij.Op 7 januari 2020 was Sas Organizing een feit.

Vanuit haar netwerk kwamen de eerste opdrachten snel binnen. “Maar toen kwam corona. Dat was ook voor mij behoorlijk omschakelen. Maar al snel zag ik dat mijn expertise juist nu heel relevant is. Thuiswerken is de norm. Dat klinkt makkelijker dan het in werkelijkheid is. De grens tussen werk en privé vervaagt. Veel van mijn klanten hebben moeite met concentreren, met een goede balans tussen werk en privé en met een verantwoord werkritme. Dat gaat niet vanzelf. Gezonde werkdruk slaat al gauw om in ongezonde werkstress. Je kunt hier zelf veel aan doen. En daar help ik mensen bij.”

Een voorbeeld hiervan is de maatwerktraining ‘Structureren en organiseren’ die Saskia heeft ontwikkeld. “We starten telefonisch, met een intakegesprek. Waar loop je tegenaan? Wat zou je anders willen? Wat wil je leren? Van daaruit bepalen we samen waar de training zich op zal richten en wat de leerdoelen zijn. Aan de hand daarvan maak ik een offerte. Na akkoord plan ik een aantal dagdelen waarop we samen online aan de slag gaan. Mijn klanten merken al snel het verschil, er komt meer structuur en weer rust.”

Voor bedrijven die hun medewerkers deze training willen aanbieden biedt Saskia een pakketprijs aan. Particulieren kunnen de training ook rechtstreeks bij haar afnemen. Veelal wordt de training alsnog vergoed door de werkgever.

Door het vele thuis zijn ontstaat bij veel mensen ook ergernis over de hoeveelheid aan spullen. Of het lukt maar niet om een fijne werkplek te creëren. Ook daarmee kan Saskia helpen. “Ik kom dan thuis langs, coronaproof natuurlijk. Samen gaan we aan de slag om rust en ruimte te creëren in huis en hoofd. Er komt weer overzicht in huis, dingen zijn sneller en makkelijker terug te vinden, er raken minder spullen kwijt. En daar krijg je een hele hoop positieve energie voor terug!”

Meer weten? Ga naar www.sasorganizing.nl of bel 06-28527644.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant