Afbeelding

Gemeente kreeg 83 klachten in 2015

Actueel 60 keer gelezen

Leidschendam-Voorburg - De gemeente Leidschendam-Voorburg kreeg vorig jaar maar liefst 83 klachten. "Dienstverlening staat hoog in het vaandel bij de gemeente, maar dat wil niet zeggen dat ambtenaren en bestuurders alles goed doet", schrijft de gemeente op haar website. 

"Net als iedere dienstverlenende organisatie krijgt de gemeente ook klachten. In 2015 ontvingen we 83 klachten. In 2014 waren dat er nog 50", aldus de gemeente. De stijging van het aantal klachten is vooral te zien bij de afdelingen Werk en Inkomen en het Klantcontactcentrum. De invoering van de Participatiewet begin 2015 heeft mogelijk een rol gespeeld in de stijging van het aantal klachten.

Afgehandeld
Op 1 januari 2016 zijn in totaal 79 klachten afgehandeld. In 68 gevallen werden de klachten informeel en ruim binnen de gestelde termijn opgelost. Vier klachten kwamen via de formele weg bij de onafhankelijke klachtencommissie. Burgemeester van der Sluijs: "De gemeente behandelt deze klachten zorgvuldig en blijft werken aan het voorkomen ervan. En het is goed dat inwoners een klacht indienen, want dat geeft de gemeente de feedback om van te leren en het nog beter te doen."

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant