Heleen van Beek van Ad-junct meldt zich voor een match met een maatschappelijke organisatie (foto: MG Fotografie).
Heleen van Beek van Ad-junct meldt zich voor een match met een maatschappelijke organisatie (foto: MG Fotografie). Michel Groen

Geslaagde vierde Beursvloer aan de Vliet

Actueel 489 keer gelezen

Leidschendam-Voorburg - “Het brengt je meer dan je vooraf kunt bedenken” aldus Heleen van Beek van Ad-junct één van 20 bedrijven die op 7 november aanwezig was op de Beursvloer aan de Vliet. De Beursvloer is hét matchevent van Leidschendam- Voorburg waar bedrijven en maatschappelijke organisaties elkaar ontmoeten.

Heleen van Beek: “Ik ben in contact gekomen met maatschappelijke organisaties die ik anders nooit had ontmoet. Het is voor mij een echte eyeopener, deze niet voor de hand liggende matches en samenwerkingen die op de Beursvloer tot stand zijn gekomen.

Bij de Beursvloer met de naam de “Ochtend Spitch” stond de kwaliteit van de matches en het ontstaan van duurzame relaties centraal. Door op laagdrempelige wijze vraag en aanbod van 20 maatschappelijke organisaties en 20 bedrijven bij elkaar te brengen, krijgt Maatschappelijk Betrokken Ondernemen (MBO) een duurzame plek in de lokale samenleving.

Het Vrijwilligerspunt organiseerde deze nieuwe variant van de Beursvloer die plaatsvond in Woonzorgcentrum De Mantel in Voorburg. Vroeg in de ochtend verzamelden de organisaties en de bedrijven zich voor een ontbijt. Voor de maatschappelijke organisaties extra spannend want zij hadden de opdracht om zichzelf, hun vraag en aanbod in 1 minuut te pitchen.

Hidde en Matthijs van Jeursen Design waren blij met de koppeling van de matches aan de Global Goals. “Door de koppeling ontstaat bewustwording wat jezelf als bedrijf of maatschappelijke organisatie kunt bijdrage aan één van de 17 werelddoelen. Zo gaan wij ons, vaak houten, verpakkingsmateriaal vanaf nu niet meer weggooien. Maar delen met organisaties als scoutingverenigingen en Buitenplaats Molenwei, die hier weer mooie dingen mee doen. Een win-win voor alle partijen”.

Naast de ruim 60 matches zijn er nog talloze koffieafspraken gemaakt tussen bedrijven en maatschappelijke organisaties en organisaties onderling.

Wilt u meer weten wat deze Beursvloer heeft opgeleverd? Houd dan de komende maanden de Facebookpagina van de Beursvloer aan de Vliet in de gaten. Regelmatig wordt hier verslag gedaan van de matches en de impact die de samenwerking tussen commercieel en ideëel oplevert. 

De aanwezigen druk in overleg (foto: MG Fotografie).
Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant