Burgemeester ontvangt lege spaarpot en brief van lokale horeca
Logo hetkrantje-online.nl
<p>Burgemeester Tigelaar ontvangt een lege spaarpot en een brief van restauranteigenaren Alfred v. Kesteren en Wilbert Hilgersom (foto: pr).</p>

Burgemeester Tigelaar ontvangt een lege spaarpot en een brief van restauranteigenaren Alfred v. Kesteren en Wilbert Hilgersom (foto: pr).

Burgemeester ontvangt lege spaarpot en brief van lokale horeca

  •   keer gelezen   Actueel

Leidschendam-Voorburg - Koninklijke Horeca Nederland (KHN) lanceert de landelijke campagne #BlackMonday, die vandaag van start gaat. Burgemeester Tigelaar mocht daarom symbolisch een lege spaarpot in ontvangst nemen uit handen van horecaondernemers Alfred van Kesteren (restaurant de Heerlijkheid) en Wilbert Hilgersom (Restaurant de Pepermolen).

Met de campagne wil KHN en daarmee ook alle horecaondernemers in Leidschendam-Voorburg en Stompwijk duidelijk maken dat als de overheid niet per omgaande met aanvullende steun en perspectief komt, meer dan 50 procent van de sector op korte termijn failliet gaat en vele mensen op straat komen te staan. 

De Horeca heeft de afgelopen tijd met lede ogen gekeken naar de koophysterie rondom Black Friday. Volle winkels, drukke winkelstraten, veel omzet. En in de horeca is het donker. “Het is tijd voor actie”, zo meldt KHN. De brancheorganisatie roept daarom maandag 7 december uit tot #BlackMonday, Final sale in de horeca, Op=Op. 

“Het potje van horecaondernemers is leeg; de reserves zijn op, leveranciers en vastgoed komen de sector niet meer tegemoet en horecabedrijven staan op omvallen. Met creatieve uitingen als opheffingsuitverkoop, final sale en Op=Op laten we de overheid en het Nederlandse publiek zien wat het toekomstbeeld van Nederland is zonder horeca; lege panden, lege pleinen en straten en lege handen.” 

KHN afdelingsvoorzitter Alfred van Kesteren: “Uiteindelijk wil niemand een scenario waarbij de horeca uit het straatbeeld verdwijnt, maar willen wij als ondernemers weer vol passie ondernemen en onze gasten op een veilige manier verwelkomen. Echter ziet de situatie er voor de horeca heel somber uit. De campagne is dan ook een subtiele knipoog naar Black Friday, al is dit voor de horeca écht de final sale. Een grote faillissementsgolf dreigt.” 

In een brief aan het College van Burgemeester en Wethouders verzoekt ‘KHN afdeling Leidschendam, Voorburg en Stompwijk’ ook de actie te steunen en een signaal af te geven richting de Tweede Kamer.

Meer berichten